Nyhetsbrev oktober 2015

Forfatter: Publisert: Oppdatert: Kategori: Aktuelt, Hva skjer på skolen

Helgen 26 til 27 september ble det avholdt barnekurs på Nydalen Kunstskole. Kurset heter Kreativt Maleri og er tilrettelagt for barn i alderen 10 til 14 år. Det ble en spennende og aktiv helg for maleglade barn. Kurs og nyheter for våren 2016 blir lagt ut på våre nettsider i løpet av noen uker. Her kommer det også tilbud til barn.

Helgekurs denne høsten

Det begynner å bli kaldere ute og da kan det være kjekt med en kreativ helg inne. Meld deg på ett helgekurs hos oss og få en venn til å melde seg på også. Følgende kurs har noen ledige plasser:

9 til 11 okt:Tegnekurs-Alt består av lys og linjer med Eva Kurseth Imer (Levende Verksted)

23 til 25 okt: Mindfulnes Maling med Agnethe Steineger

23 til 25 okt: Figuarativt Maleri med Heidi Marie Wien

6 til 8 nov: Kreativt Maleri 2 med Marit Halvorsen

6 til 8 nov: Tegning, ett fundament og ett språk med Cathrine Gehrken

6 til 8 nov: Kunst og spirualitet med Eva Kurseth Imer (Levende Verksted )

Påmelding til helgekurs her

Påmelding til helgekurs for Levende verksted her

Workshop på skolen. Fra kl 1030 til kl 1330.

Lørdag 7 nov: Hvordan ta gode bilder av egen kunst med Bent Imer som foredragsholder.

Lørdag 21 nov: Hvordan skrive gode søknader med Heidi Marie Wien som foredragsholder.

Begge workshopene gir deg tips og råd innenfor de forskjellige temaene. Det er virkelig noe å få med deg hvis du ønsker å selge egen kunst. Dette er ikke kompendium fra noen av våre andre kurs. Altså en unik mulighet som du burde ta med deg.

Påmelding her

Sosiale arrangementer for høsten 2015

Alle som går på kurs hos oss i høst, kan være med.

1 Gratis kurs på KEM ( Brenneriveien 9b, 0182):  Kl 1600 til kl 1800

Onsdag 21 oktober: Tema er forskjellige papirtyper. 7 ledige plasser igjen.

Fredag 6 november: Minglekveld på skolen fra kl 1800 til kl 2030.

Blir med på gruppearbeid med maling. Dette er en uformell kveld med maling og skravling, men samtidig helt sikkert noe nyttig du kan ta med deg videre enter det gjelder malingen eller de du møter. Vi tar flere pauser med muligheten til å mingle. Skolen serverer litt snacks, mineralvann og te/kaffe.

Fredag 4 desember: Minglekveld på skolen fra kl 1600 til kl 2000.

Vi viser en film om en kjent kunstners liv og snakker litt på filmen etterpå. Siden dette er siste atelierhelg før juleutstillingen spiser vi sammen. Alle tar med en middagsrett, salat ol hver og så lager vi en buffet. Skolen stiller med mineralvann, te/kaffe og dessert. Etter

kl 2000 fortsetter kvelden ute for de som vil dette. Dette arrangeres ikke av skolen.

Påmelding til KEM kurs og/eller minglekvelder meldes på til charlotte@nydalenkunstskole.no. Frist er senest 14 dager før arrangementet eller kurset starter.

Nydalen Kunstskole ønsker nye lærere

Vi søker nå etter noen nye lærere. Først og fremst deg som er fleksibel og kan stille opp som vikar på kort varsel, men det kan også bli aktuelt med hele kveldskurs over 12 uker. For å være aktuell må du ha fullført billedkunstutdannelsen og personlig kunstutvikling hos oss eller ha tilsvarende/høyere kunstfaglig utdannelse. Erfaring med pedagogisk arbeid og/eller gruppeledelse er en fordel. Send en søknad med cv direkte til Anette Nøsterberget på antte@nydalenkunstskole.no Frist: 1 november 2015.

Kommentarer er stengt.