Kristine Lund

Kristine har studert toårig billedkunstutdanning og to år med PKU ved Nydalen Kunstskole. Som lærer er hun opptatt av å se elevene og være en god samtalepartner. Det er viktig for henne å være åpen og lydhør for hver enkelt, og gi alle mulighet til å utvikle seg utfra sitt ståsted og i sin egen retning.  Årene på Nydalen har gitt henne en solid forståelse for hvordan det er å være student hos oss. Og hun møter den enkelte med erfaringen og prosessene friskt i minnet.

Det er ikke de flotte landskapene eller panoramautsiktene som fascinerer Kristine mest, det er detaljene. Hun er opptatt av overflater, strukturer, farger, linjer og kontraster- naturens egne komposisjoner. Samtidig er det viktig for henne å uttrykke sanseinntrykkene og energien hun opplever i møte med natur. Kristine er også utdannet biolog, og hennes engasjementet  for miljøvern setter spor i bildene.