Nyhetsbrev Mars 2017

Forfatter: Publisert: Kategori: Aktuelt, Billedkunstutdanning på deltid, Hva skjer på skolen, Weekendkurs

Informasjon til dere som har modul eller skal på kurs i mars.

Mars- full av innholdsrike helger.

Hele fem kurs skal gå av stabelen, i tillegg til de faste weekendklassene og atelierhelgene for Billedkunstutdannelsen.

3-5.mars møter Henriette en stor gruppe nye elever i kurset ” Tegning, et fundament og et språk“. Dere som har meldt dere på der får også møte Beatrice Guttormsen og hennes elever på 1.klasse Billedkunstutdannelse Modul. Lurer dere på hvordan det studiet er, så er det bare å spørre noen i lunsjen.

Billedkunstutdannelsen 2.klasse moduler skal ha vårens tredje modul 10-12.mars. Henriette er på plass igjen, denne gangen sammen med Anette.  Vi skal arbeide blant annet med utvidet collage og flere materialer enn vanlig, så ta med små treplater, plexi, spennende papir, foto, tekst/aviser, gipsbandasje, ståltråd (husk avbitertang), tråd (ta eventuelt med synål/ stoppenål) og tekstiler. Vi gleder oss!

0404-Elevarbeid-Nydalen-Kunstskole--0022

17-19.mars blir det moro! Kreativt maleri 1 med Cecilie er helt fullt, og 16 ferske elever skal boltre seg med maling og pensler. Husk klær det kan søles på, matpakke og innesko. Heidi Marie skal undervise i Figurativt maleri den samme helgen. Har du grunnleggende erfaring fra før, så har vi noen ledige plasser her. Husk å ta med noen fotografier som utgangspunkt. I tillegg skal Heidi skal ha den månedlige veiledningsgruppen lørdag.

24-26.mars blir det Big Painting med Heidi i begge rommene nede. Det er nødvendig med så mange elever og så store formater. Det er i skrivende stund 2 ledige plasser her. Den samme helgen har D-klassene atelierweekend. Dere har bare Rothko til rådighet denne helgen, så det kan bli litt mer trangt om plassen enn vanlig. Vær tidlig ute slik at dere ikke forstyrrer dem som er i god arbeidsprosess, og ikke regn med mer enn en vanlig plass per student.

31.mars-2.april er det tid for nok et Finn din kunstneriske stemme med Siv. Dette kurset har allerede bare noen få plasser igjen, så skulle du ønske å delta må du skynde deg med påmelding. Denne helgen er også Beatrice og 1.klasse moduler tilbake.

Jeg vil ønske dere alle en eller flere spennende, kreative, intuitive og lærerike helger i mars. Og minner om at vi har Åpen dag på skolen 24.april. Her blir det informasjon om Billedkunstutdannelsen med oppstart høsten 2017. Det blir mer om dette i neste nyhetsbrev.

Anette Nøsterberget

Anette Hatlen, Faglig leder