Laster kurs

« All kurs

• Beklager. Denne kurs har allerede funnet sted.

DIGITALT Helgekurs “Abstrakt maleri og teknikk” 8-10. mars

1. november 2023 kl. 08:00 - 17:00

Undervisning i TEAMS Fredag: 18-21. Lørdag og søndag: 10:30-17:00.

HUSK å laste ned Teams til PC/Mac eller smarttlf så snart du mottar invitasjon til kurset fra Microsoft og logg deg på i god tid før undervisningen starter presis kl. 18:00. Lærer vil være pålogget allerede fra kl. 17:30.

Det abstrakte maleri bruker selve malingen som uttrykk. Med ulike verktøy, akrylmedier og teknikker lærer du å utvikle ulike teksturer, stofflighet og å skape personlig uttrykk i maleriflaten. Du lærer om fargens betydning for det abstrakte, hvordan farge og flate sammen skaper helhet i bildene. Dette kurset gir deg et teknisk og håndverksmessig dykk i akrylens tekniske univers.

Kurset er lagt opp som en eksperimentell prosess med en lang rekke undersøkelser både av stofflighet og farge som leder deg frem mot nye spennende er faringer og kunstneriske uttrykk. Siste dagen får du et lerret hvor du kan hente frem erfaringene du har gjort deg underveis, videreutvikle og fordype deg  i de kvalitetene du har funnet underveis under veiledning fra lærer. Erfaringene er relevante og vil kunne gi helt nye kvaliteter til dine arbeider, enten du jobber figurativt eller abstrakt.

På kurset benyttes akrylmaling med tillegg av akryltekniske remedier, et stort antall tilleggsfarger og flere redskaper. Dette kurset het Utvidet akrylteknikk før og er et av våre særemnekurs.

Kurset passer for

Kurset passer for både de som har gått noen kurs tidligere og er et ypperlig tilleggskurs for studenter på Billedkunstutdanningen.

Digitalkurs kan være en flott løsning for deg som har litt reisevei eller som av andre årsaker ikke kan komme på kurs på skolen hos oss. Som fjernundervisningselev møter du på nett til oppsatt undervisningstid, jobber med oppgaver og deltar i undervisningen via skjerm hjemmefra. Du trenger ikke eget atelier for å kunne ta digitalkurset, men et godt arbeidsbord, eller et staffeli og tilgang til en PC eller en mac og tilstrekkelig PC/mac ferdigheter til å gjennomføre kurset digitalt.

Merk, kurset går digitalt og forutsetter at du har tilgang til nødvendig materiell og utstyr hjemme. Som digital elev trenger du å ha egnet arbeidssted, gjerne et staffeli eller et kjøkkenbord, – PC eller ipad/nettbrett og tilgang til materiell. Skolen har satt opp utstyrsliste med anbefalt materiell og utstyr som du som bør ha klart i god tid før undervisningsoppstart.

Amsterdam Standard 500 ml eller tilsvarende farge. Det går gjerne en del hvitt, ta gjerne med en ekstra flaske.

Øvrig;

• Penselsett (Ass svinebustpensler) str 4 til 22.
  • 250 stk  A2 150 grams Play cut eller en hel rull med 80 grams hvitt kraftpapir (fås hos Lyreco)
  • Amsterdam Blekk 30 ml Oxide Black
  • Stor skissebok f.eks Art Creation Skissebok spiral eller tilsvarende med godt og kraftig papir.
  • Tegnesett (Koh-i-Noor Gioconda Art Set 8890 ) alternativt assortert utvalg av blyanter med forskjellig mykhet (6B, 4B, 2B og HB) og Kull, kritt og knetgummi.
  • Pastellkritt og eller oljekritt
  • Lerret til den siste dagen av kurset

Her er noen nettbutikker som har godt utvalg.

Husk å bestille materialer i god tid før undervsiningsoppstart.

KURSPÅMELDING Sommerkurs - Digitalt

1Velg kurs