Marlene Øinæs

Marlene Øinæs er utdannet ved Nydalen kunstskole, billedkunstutdanningen 2006-08. Siden det har hun jobbet aktivt med kunsten og tatt bachelor i faglærerstudiet ved OsloMet.

Hun arbeider i hovedsak med collage og akryl/mixedmedia. Marlene er oppvokst i Oslo og byliv er sentralt i hennes arbeider. Maleriene kan minne om biter av byen med sine overflater, tekstur og lag på lag. Marlene har lang erfaring innen foto, som er en viktig del av hennes prosess.

Marlene ønsker å inspirere sine elever til å våge å utforske teknikker og materialer på nye måter. Hun er åpen, energisk og har et brennende engasjement for sitt fag som smitter over på de rundt. Å være tilbake på Nydalen kunstskole er noe hun gleder seg stort over da det var helt avgjørende for henne kunstneriske vei å ta utdanning her.

www.gallerimarlene.no